Ting som får meg til å smile

tirsdag, juni 27, 2006

eplekjekk 2.....

Jeg har eplekjekka meg igjen.....og det gikk ikke så bra denne gangen heller....

Jeg er denne uka på kurs på Gå ut senteret i Hurdal. Slikt må til før man skal reise ut i den store verden for misjonen.

Ihvertfall så er det en dame som bor på gangen min som ikke har klokke, eller vekkerklokke eller slikt noe med seg. Hun lurte på om noen kunne vekke henne i dag morges, og hjelpsomme Hilde meldte seg frivillig til denne oppgaven. "Jeg pleier å være tidlig oppe, ikke noe problem". Det hører også med til historien at dette skjedde fremfor alle kursdeltakerne på en fellessamling.

Da Hilde våknet i dag, var klokken ikke 7 som den skulle ha vært.....men 8 ! For første gang på lenge hadde Hilde forsovet seg, og damen hun skulle vekke! At de andre lo litt av meg? Kan jeg ikke tenke meg....

Konklusjon: jeg skal slutte å eplekjekke meg!

12 kommentarer:

patrick sa...

ha ha ha!! jeg ler høyt!! hva har skjedd Hilde?!! du forsover deg!! virkelig, nå er det på tide å komme ned på jorden igjen!!

Hilde sa...

ned på jorden, ut av sengen...vet ikke helt jeg....=)

patrick sa...

eller det er vel ned på jorden du kom når du besvimte...??

Hilde sa...

Kanskje jeg kræsjlanda, og at det er årsaken til at jeg ikke kom meg ut av senga?

Anonym sa...

Fantastiske historier du kommer med vennen! Fortsett med det :) Hehe

patrick sa...

hvem vet hilde, kræsjlanding eller ikke...hvor kommer ordet eplekjekk fra??

Anonym sa...

Kan du ikke fortelle om den gangen du øvde deg på sånn hopp med beina til siden i den lange gangen på GUS? Og om alle de farlige dodørene som bare føyk opp i hytt og vær... Eller, det var kanskje ikke deg det:) Lemster lemster lemster! Det står i Escolas ordbok!!!

Hilde sa...

Lemster...høres ut som et dyr som er i slekt med hamster......

gangsperr! Hurra! Ja takk til Samisk og bergensk i ordboka !!!

(jeg småfniser enda av det fine hoppet ditt, med dodøra...)

Anonym sa...

ahh.. hilde: har jeg påvirket deg? :) jaja. du skal vite at det er ganske tomt her i leiligheten. nå henger bare jeg på veggen, ensom og forlatt! det var en som var innom her som spurte hvorfor jeg hadde et stort bilde av meg selv på veggen? "ehh.."sa jeg. og forklarte at dere også hadde hengt der.. men jeg vet ikke helt om hu bet på den. i miss you roomie! ps: vil gjerne ha forklaring på konklusjonen du kom med rett før du dro herfra... ihvertfall: jeg støtter deg som nytt og bedre b-msk! (det er mange av oss)
glad i deg hildur

Knut Håkon sa...

Du er vel egentlig bare et prakteksemplar på en kursdeltaker på Afrika- kurs. Du forsov deg jo ikke, du prøver bare å innstille deg litt på "afrikansk tid".

Hilde sa...

Knut Håkon, jeg likte vinklingen din! African time, here we come ! ( har en teori om at akkurat dette temaet kan bli litt vanskelig for den strukturerte siden min)

Elisabeth: savner dæ å. Alt har sin tid. Og tiden er ikke inne for å forlare enda. jeg skal gi beskjed =)

Anonym sa...

Hilde, jeg tror du har tatt litt for mange sprøyter bare... Men dette er spennende! Nå er det ikke lenge til du reiser. Ikke værst at noen faktisk holder bloggene sine oppdatert i sommer; jeg var litt ensom der..