Ting som får meg til å smile

onsdag, juni 21, 2006

bare noe sprøyt?

Før jeg reiser av gårde med håret Kåre, er det en del ting og tang som må fikses. Blant annet vaksiner. Jeg har i den siste tiden blitt stukket mere enn på lange tider. Først var det blodprøver, og så var det tuberkuloseprøver som måtte fikses (og nei, de risper ikke lengre, nå stikker de). I dag var det vaksinene som stod for tur. Så hva skjedde egentlig?

1: Vi sitter og snakker, og ser hva vaksiner som skal taes. Det ble 6 stk. til sammen. Hilde eplekjekker seg littegranne, og sier at før likte hun ikke noe særlig å stikkes, men nå går det så fint atte (særlig siden de to forrige gangene gikk så bra)

2: etter den 3 sprøyten kjenner Hilde at hun begynner å bli litt svimmel, men rekker ikke å si noe før den 4. er godt plassert i armen og ferdig

3: øhhhh......eg e litt svimmel eg..........helsesøster tar Hilde fint i armen, og sikter henne inn på benken slik at hun kan ligge

4: I en alder av 22 år, besvimer Hilde for første gang(!) i sitt liv, og lander fint på gulvet.....(særlig fint var det sikkert ikke....men hun husker ingenting av det, så hun kan jo late som)

5: Hilde våkner av en fremmed dame som dasker henne i fjeset, og lurer en liten stund på hvor hun er........før hun kjenner at hun blir ganske flau, med tanke på at hun hadde eplekjekket seg så veldig før og underveis mens hun tok sprøytene.....

6: den 5 sprøyten ble tatt liggende på gulvet....

Det hele endte med at Hilde måtte le litt av seg selv.......22 år og besvimt for første gang, etter å ha eplekjekket seg....morsomt!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hehehehehehe... Det er litt morsomt det der...... humre....

Anonym sa...

Då rekne eg med at du e steinklar når eg ska øva meg på veneflon-innsetting...? ;)

patrick sa...

hahaha!!! du er heldig du...jeg har ennå ikke besvimt og lurer på hvordan det er?? hvordan er det?? kan du forklare??

Kristin-Bistin-Bo-Bistin sa...

mohahaha!!!!Blodsukkeret mitt fell jo av ingenting, men har enda itj besvimt.. Va det goey?!!!! Og va det dyrt? FEM sproeyta, det maatt bli
dyrt det...

Hilde sa...

Lene, jeg kunne jo kanskje trengt meg litt trening, og bli vant til det.....men veneflon? er ikke det verre enn vanlige stikk? Kanskje du skal henvende deg til Minden....

Patrick: kvalm og svimmel før....og trodde jeg sov så sinnsykt godt når jeg våkna, og så total forvirring en liten stund.

6 vaksiner + litt til...mange penger....ca 2000 ! og da hadde jeg noe fra før, og mangler noe enda...

Cookie: tilbake i Bergen?

Anonym sa...

Eplekjekk, ja. Da er du den første jeg tenkter på :) Det må være fantastisk å våkne opp og skjønne hva som har skjedd. Jeg har for øvring allerede meldt meg som prøvekanin.

Hilde sa...

Bjarte, om fantastisk i ditt ordvokabular er synonymt med "guri så pinlig", så var det ganske så fantastisk =)

Solveig Cecilie sa...

Deilig da! Alltid digg å kjekke seg for så å feige seg. Bra jobba Hilde:)

Knut Håkon sa...

uff da... hehe =)