Ting som får meg til å smile

fredag, september 29, 2006

En tidlig morgenstund

Vel, så sitter jeg her da, med morgenkaffen min.
Faktisk så er det den 2. morgenkaffen i dag.

Status:
Uret viser 08.20
Jeg har vært i Kenya i 2 mnd og en dag.
Det er overskyet ute i dag.
Jeg har vært våken siden 05.45.

Det var da svært så tidlig tenker du kanskje. Vel, det har seg slik at jeg har hatt nattevakter på internatet denne uken. Så hele denne uken har jeg vært opp kl 05.45, for å vekke de to som har vært der (resten er hjemme på studieuke), lage frokost, og få de på skolebussen.

Men i natt har jeg ikke vært på internatet, derimot i min egen seng. Hvorfor jeg var oppe så tidlig?

Jo, jeg fikk besøk av en gjeng med sykepleiere på mellomlanding. De skal til Tanzania og Haydom. Jeg og Thomas (les sjåfør og ansatt på tomta) kjørte og henta de på flyplassen i går. De fikk kveldsmat hos meg, en seng på gjestehuset, og frokost hos meg igjen i dag tidlig, før de reiste videre klokken 07.00.
Egentlig så kjente jeg bare Marit. Gode fine Marit!! Så kjekt å se henne igjen!!!
Og jammen min santen var det kjekt med besøk, selv om det bare var en liten mellomlanding.
(så nå har jeg brunost og melkesjokolade i kjøleskapet....HURRA!!!)

De andre dagene har jeg lagt meg til å sove igjen mellom 7 og 8, noe som har resultert i at jeg har blitt helt vrak store deler av dagen. I dag kjører jeg annen taktikk. En kaffekopp ekstra, og ingen soving. Tror det kanskje er like bra.

Så nå sitter jeg her. Og skal snart starte jobb-dagen. Siden Elevene stort sett er på studieuke, har det gått i rydding på musikkrommet, og på internatet. Samt påbegynnende planlegging av julespill!!!

Status:
Uret viser 08.34
Jeg har vært i Kenya i 2 mnd og en dag, men det føles mye mindre.
Det er overskyet ute i dag, etter 4 dager med sol.
Jeg har vært våken siden 05.45, men er egentlig ikke trøtt.
Min 2. morgen-kaffekopp er nå tom....

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åsså har du ikkje bilde av de??
eg vil jo sjå både de og deg!!!!
...
håpe du tok godt vare på de..
å håpe du tar godt vare på deg - sjøl med lite søvn innabords!
Gla i deg eg, Hildur Vanildur!

Hilde sa...

Snuppa...vettu, eg glømte å ta bilde !!!
Så sånn kan det gå !
De hadde hatt en bra tur så langt, sa de =)

Eg like deg og, snuppa !
Helsa husbonden!!!

Anonym sa...

Hei Hilde! Goy aa folge med paa bloggen din. Virker som om du har det bra! Jeg er i Manchester og har saa smaatt kommet igang med skole... Har det bra. Det er en spennende by! Dumme meg har ikke mailadr din, og jeg kan ikke soke etter den heller, for jeg finner ikke o (som i Groteide) paa tastaturet. Kan ikke du vaere saa snill aa skrive mailadr din her + postadressen din. Tusen takk! Haaper du fortsatt holder deg vaaken. Glad i deg! Klem fra Anne Grete

... sa...

Hvis du holde ud i Kenya i to år, kan jedna eg mellomlanda hjå deg på vei te Haydom...? For det hørtes kosele ud :) Nyda sjokoladen!

Kristin-Bistin-Bo-Bistin sa...

høres kjeeekt ut med besøk. Hei du æ har en kompis som ska ned te Nairobi nu med Hald. Og plutselig fikk dæm beskjed om at dæm sku vær spredd dæm første tre mnd.Så hvis du trøng nån å leik med så va han gira på å heng! Han heite Finni, eller Finn nikolai. VEldig trivelig, men opptatt..:)

Hilde sa...

Alltid kjekt å henge! Kan du ikke gi han mail-adressen min? Eller tlf nr. mitt....0720 13 2573. Dine venner er mine venner, osv. =)

...men du får det jo til å høres ut som om jeg er en desperat ung dame i Nairobi som er klar til å hoppe på første og beste ungkaren som kommer i min vei med singel-opplysningene dine.....Vet ikke heeeelt om jeg likte det.......