Ting som får meg til å smile

søndag, september 03, 2006

Litt av kvart

Jeg har skiftet farge på bloggen min. Den er blitt hvit. Jeg innbiller meg at en hvit blogg er enda mer krevende. Det krever farger fra velskrevne tekster, og fine bilder. I seg selv er hvitfargen enkel. For enkel til å bli spennende på en blogg? Men som bakgrunn for fargerike ord og bilder, vil den ikke kreve oppmerksomhet, men gi fargene plass til å være farger. Det er ihvertfall det som er noe av tanken min.....

Nok en gang er det tid for livstegn, og trivselstegn her fra Nairobi. Jeg har det altså fremdeles bra.

Kampen med maurene på badet er enda ikke over (en stund trodde jeg de hadde gitt opp, før de tappert fortsatte sin kamp.....dødstallene er skremmende høye !) Jeg har dog sluttet å tenke på disse maurene som noe annet enn hverdagslig!

Jeg har også startet en ny kamp. Kampen mot myggen. Den er noe verre å vinne....særlig når det er noen hull i myggnettet, og jeg våkner med myggstikk. De klør noe aldeles hinsides!!!! (ja mamma, jeg vet jeg ikke skal klø, men jeg KLARER ikke å la være !!!)

Hver fredag er det fredagsklubb fra 5-10 klasse. På fredag hadde vi bakvendland-kveld. Dette resulterte i (som dere ser på bildene) fletter frem bak (eller var det bak frem?) og bukser på hodet..... Latter ble erstattet med gråt, og ja ble til nei......vanskelig å holde samtalen forståelig? Nja......

Lørdag var jeg og Elin på besøk til matmor Linah. Dette er damen som lager maten til alle ungene, på internatet (og også til meg)...og for en mat! Både maten, og dama er helt fantastisk! Koselig dame, og nydelige unger!

Ellers kan vi her fra Nairobi rapportere om intenst "mevilgjernehaeinkamelontilkjæledyreitpar-tretimersåmefangeeinkameloneller4" tilstander. I løpet av lørdagen var det 4 små og søte kameloner gående på armer, fingre, fjes, pulter osv.. Etter en stund ble de så plassert tilbake i sitt rette element. På bilde her ser dere Inga. Eller var det Terje? Jaja...

Andre stikkord for helgen er svømming, pizza, film, møte (i pinsekirken!), fotball, og ja.... Også vil jeg forøvrig takke unge fru Sodefjed for en trivelig helg!

Dett var dett for dinna gong !Posted by Picasa

3 kommentarer:

Marianne sa...

Sterkt og hvitt. Bloggen din altså Jeg suger til meg alt som har med Kenya å gjøre som en svamp, og hvitt er en fin farge å gjøre det til. Eller noe i den duren... Om fem uker (11. oktober) er jeg i Nairobi. We see!

Anonym sa...

Kamelon!!Sinnsykt kult. Jegogvilha!!!!

Kristin-Bistin-Bo-Bistin sa...

kjeeeeeeeeekt. Æ e litt misunnelig på dæ altså..Nei sjalu, for så klart unne æ dæ den her opplevelsa..