Ting som får meg til å smile

torsdag, august 24, 2006

Kvardagsliv i Nairobi

Hvilket hverdagsliv !

Hverdagslivet har altså startet også i Nairobi. Skolen har vart i hele 2 uker. Og samtidig som det skjer mye hver dag, så er det hverdagsliv. Uten at dette ordet hverdag trenger å bære med seg noe negativt. Nei, jeg vil heller si at dette er et ord som følges av trygghet, og gjennkjennelse.
Så hva skriver man på en blogg som denne når det er hverdagsliv? Hvilken av de små detaljene er det som er kjekke å lese om? Selvfølgelig kan jeg skrive at jeg har kjøpt meg noen grønne planter i leiligheten.
Eller at jeg har bakt vellykka brød for første gang i Afrika.


Eller jeg kan fortelle at jeg har siden lørdag vært på hattefest, i tillegg til 50-års feiring på lørdag.
















Eller jeg kan rett og slett invitere dere med inn i stua mi !
Jeg har nemlig en liten mistanke om at endel av dere der hjemme ser for dere at jeg bor i svarteste bushen. Sannheten er imidlertid en ganske annen. Jeg bor i utkankten av Nairobi. Ja, det er i Afrika. Men det er ganske så vestlig på mange måter. Og jeg bor i en veldig kjekk leilighet!

Så mine damer og herrer: velkommen inn i min ringe bolig ! Her trives jeg godt !


I tillegg finnes her altså et bad, og et soverom. Og en uteplass. Men det får vi ta en annen gang !

Ellers kan jeg forøvrig nevne at noen av 2. klasse jentene på tomta kan ikke forstå hvorfor jeg bor alene. Det måtte da vel ha vært mye triveligere å bo sammen med en venninne?
Men jeg har oppdaget at selv om jeg er en sosial type, så har jeg funnet at jeg faktisk trives alene i en leilighet også !

Og om noen har gode forslag til hva jeg kan ha på den hvite veggen over sofaen, så er det bare å komme med de! For jeg ser nesten ikke at de er hvite og tomme lenger.........

11 kommentarer:

Anonym sa...

Heisann Hilde!
Det ser ut som at du har det veldig flott der nede..skulle ønske eg og var der. Leilegheita var jo fin og! Har du fått deg rastafletter og eller?? syns det ser litt sånn ut..
Klem frå kusinemor=)

Hilde sa...

Dårlig med rastafletter her i gården...det er nok noen heftige øredobber du ser =)

Er du på Bildøy? Bra?

Klem tilbake!

Kristin-Bistin-Bo-Bistin sa...

NICE leilighet, NICE hatt

Anonym sa...

Utrolig fin i hatt Hildemor! Kanskje du kan henge opp en hylle over sofaen?

Anonym sa...

jeg synes du skal ta å forstørre noen av bildene du tar rundt om i bushen. jeg ble nesten skuffet så lite afrika preg det var i leiligheten:)
du er bare deilig!

Anonym sa...

Eg er på Bildøy ja..kjempe kjekt! Akkurat komt tilbake fra Helgatun og greier. Har det heilt fantastisk=)

Anonym sa...

Koseleg, Hilde!
Fekk lyst å koma på kaffibesøk .........og brøa såg svært så freistande ut! Det må vera god gjær i Afrika sidan hevinga gjekk så flott?
Ja, ja du har vel det i blodet.For farmora di står på med baking ho og! Trass i krokete fingrar og slitasjegikt har ho knadd deig og baka lefser i dag...
Hos meg er det lite baking for tida, men ein bjørnebærpai i ny og ne vert det då.......Bær er det vel mindre av hos deg?

Hilde sa...

nja.....har en bærbusk i hagen, som fuglene har spist alt på...de ser ut som en slags krysning av bringebær og bjørnebær...

Og gjæren er nesten for god! Eksplosiv!! Bare å komme på kaffebesøk, tante ;)

Ellers så har det seg sånn at jeg prøver å unngå for mye afrika-preg i leiligheten min, lisabeth....men vi får se hva som skjer!

Liv Jorunn sa...

Hei! Jeg kunne ikke unngå å legge merke til at jeg er lagt til å lenkelista di, og jeg setter stor pris på det. Du havner på min øyeblikkelig...på min NYE blogg. Måtte bytte, men nå er jeg kommet for å bli:) Håper alt står bra til med deg i Kenya...ser jo jammen sånn ut. Vel. Hilsen fra Indonesia:)

Knut Håkon sa...

Hei du!
Det brødet så digg ut for en sulten student på forelesning. Trivelig leilighet! Får jeg komme på besøk? =)

Hilde sa...

Anytime broder =) vælkømmin ska du vara