Ting som får meg til å smile

søndag, september 17, 2006

Paraply-paraflaks



















Det regner........i skrivende stund pøser det ned faktisk !!! Jeg skulle ha spilt fotball.....eller gått på tur akkurat nå. Men det regner. Og det har det gjort en times tid. Så jeg koser meg inne. Skriver blogg og greier.

Jeg har lenge gått og tenkt på (i Bergen hender det man tenker på slike ting) at jeg har lyst på en sånn fin paraply med alle regnbuens farger på. Jeg har dog ikke gjort en innsats for å finne ut hvor jeg kunne få kjøpe et slikt vidunder. Det har vært en drøm. En drøm om vakre farger i grått regnvær. Drømmefarger.

Her i Kenya har vi altså en butikk som heter Nakumatt. På Nakumatt har de ALT! Ihvertfall nesten.
På Nakumatt i Kenya, fant jeg altså drømmeparaplyen min. Om jeg er litt fornøyd med akkurat det? Igrunen veldig!!!

Ikke at jeg har fått brukt den fine paraplyen min så mye enda. Men nå regner det jo. Så vi får se. Den står ihvertfall klar til bruk utenfor døren min =)

Drømmeparaply, med drømmefarger !! Posted by Picasa

10 kommentarer:

... sa...

Gratulera med nye paraply! Sånn en vil eg og ha...

Liv Jorunn sa...

Heldig du, som har sånn paraply. Skulle hatt en paraply jeg også. Her har nemlig regntida begynt. Bergensværet er fint duskregn i forhold. Bare sier det! Men jeg klarte da å bo i Bergen 4 år uten støvler (kjøpte meg et par 2 uker før jeg flytta...pga STING), da skal jeg vel klare en stund i Indonesia uten paraply..?

Anonym sa...

Å wow, den var fin!!!!

Kristin-Bistin-Bo-Bistin sa...

syyyyyyyyyyyykt deilig paraply!!

Anonym sa...

du var syyykt deilig med den paraplyen:)

Marianne sa...

Rett og slett vakkret! Eg óg vil ha det, og det beste e at eg snart kan kjøpe en! E det regntid nå? Kor lenge?

Hilde sa...

hadde dere hatt større postkasser der hjemme, og hadde portoen vært billigere, skulle jeg ha sendt noen paraflakser =)

Marianne: om regntida har starta er enda litt uvisst. Men været holder på å endre seg. Det er blitt varmere i lufta, og mer sol de siste dagene. Og i dag regna det igjen.....skikkelig plaska ned...og i mer enn en time ! Så det kan hende den lille rengtiden har begynt? Time will show....Tror den lille varer 1-2 mnd...litt uviss... Den store er litt lenger, og kommer rundt påsketider.

Anonym sa...

Akkurat.. så det var du hilde. Hehe-.. Jeg tenkte på en annen Hilde.. jaja.. Sånn er livet.. Ikke så mye å gjæøre med.. Du får kose deg videre i Kenya! Tviler ikke et sekund på at det er bra! Treffer nok mange artige mennesker.. Kanskje sees vi viss jeg drar til Tanzania.. Isåfall må du vel lære meg noe swahili, for jeg er helt blank:)

Kos deg videre!

Anonym sa...

Åhh! Sånn paraply hadde e vet du ein gang, men den gikk i stykkå! Den e knall fin. Finere paraply finns ikkje. Alt vel der nede?

Anonym sa...

fin homoparaply!