Ting som får meg til å smile

tirsdag, november 07, 2006

Diverse sportsligheter og følgene av det….

I det siste har det vært stor sportslig aktivitet her på tomta. Eller, det er i hvert fall mye som har omhandlet det.

Det har seg slik at skisesongen har allerede begynt her i Kenya! Forrige tirsdag var det norsk dag for elevene på skolen. Så da var det skistafett i lunsjen til stor underholdning for alle som var tilstede. Ski på gress, det fungerer det også! Det var mange fine unger i god stil. Og det hele endte med at de nasjonale medarbeiderne ble utfordret til å ta seg en runde i løypa de også. Ikke alle som var like gira, men to av de gjorde et forsøk! Sprekt!

På lørdag var det Nordic sportsday. Danskene og svenskene skulle slåes i volleyball, basket, fotball, svømming, tennis, og tautrekking. Vi hadde øvd på heiarop, satt opp lag (voksen og barnelag), vasket drakter, og mobilisert norske krefter også utenfor tomta til å være med. Vi var klare. Det hele ble en kjempedag, på tross av at når den sammenlagte poengsummen var regnet ut, tapte vi for svenskene med 4 poeng.








Jeg fikk endelig hilse på Marianne Grundetjern (klassevenninde fra Ansgar), samt Marit sin venninde Marianne, og Kristin sin kompis Finni. Kjekt!

Ellers så kunne dagen endt litt bedre for min del enn det den gjorde. Etter 2 min på basketballbanen og ca 1 ballberøring, presterte jeg å trakke SKIKKELIG over med høyrefoten. Jeg fikk en liten forstuing, kan man si. Så nå pingser jeg rundt på krykker, prøver å være forsiktig, samtidig som jeg snart må begynne å bruke foten litt også.
Litt kjipa, men trøsten er at det går jo over om forhåpentligvis ikke så lenge =)


(velkommen til skadebenken.....god stemning ihvertfall!)



”Og med dette seier vi takk til Hilde som er direkte inne frå Nairobi. Ho kjem igjen ved eit seinare høve med fleire oppdateringar.”

6 kommentarer:

Liv Jorunn sa...

Stakkars, stakkars Hilde! Men det går nok så bra atte.

Hilde sa...

det går nok fort over, skal du se =)

Anonym sa...

ja, sånn går det når du absolutt skal driva med sportslige utskeielsa!!!!
- og ka har vi lært av detta?
Det e bedre å vinna enn å delta?
Eller, det e bedre å slita benken enn å delta?
eller nåkke heile ant?...

Hilde sa...

vi har lært at man skal alltid varme godt opp før man begynner å spille basket =)

Eller at det er innsatsen som teller...

Liv-Torill sa...

Eller kanskje rett og slett at uansett hva som skjer, så er det viktig å ta det med godt humør =)

Kristin-Bistin-Bo-Bistin sa...

AU!!!