Ting som får meg til å smile

fredag, november 10, 2006

Myggkommentarer? Kommentarmyggen?

Det er ikke alltid man har lyst å kommentere når man leser på en blogg. Slik er det med meg også. Det er ikke alltid jeg har noe jeg ville ha sagt om tema, eller at jeg syns jeg kjenner den som har skrevet bloggen noe, og da er det jo "guri så pinlig" å legge igjen en kommentar....

Men jeg vil likevel oppfordre dere som leser her med jevne mellomrom til å legge igjen et livstegn på et eller annet tidspunkt. Det hadde jeg satt stor pris på! Jeg har nemlig en yrende mistanke om at det er flere som leser her enn jeg vet om. Noe som jo forsåvidt er helt ok. Den ligger tross alt fremme på Internjettet til glede for omverden. Men så er jeg jo litt nyskjerrig også....

Hvordan legge igjen en kommentar:
1: nederst på innlegget står det "comments", her trykk du
2: nå popper det opp et lite vindu, med eventuelle tidligere kommentarer, og en liten rute der du kan skrive din kommentar inn
3: dersom du ikke har blogg, velger du "others", og skriver inn navnet ditt
4: trykk "publish comment"
5:vips, ferdig, du har nå lagt igjen en kommentar på bloggen !!

ANDRE TING I KVARDAGEN:

Etter harde studier (ehhhhh) om hvordan man best får has på myggene som sitter i taket ditt om kvelden, (og bare venter på at du skal legge deg ned i senga så de kan starte blodfesten) har jeg kommet frem til følgende metode:
Ofte vil det fungere å hive et klesplagg på de. Dersom man hiver f. eks en t-skjorte på de, vil de sannsynligvis prøve å lette, men ikke rekke det før de får plagget i hodet. Som kjent er hodet til myggen noe mindre enn t-skjorta mi (eller di), og dette er dermed nok til å slå myggen i svime, eller ta knekken på den. De rekker heller ikke å bli alarmert, slik de gjør dersom du må klatre på en stol først.






Jauda, dittane var dagens kvardagstips (evnt kvardagstriks) frå Hilde, men med nærmare ettertanke, er det kanskje ikkje så nyttig for dåkke heime i Noregs land akkurat no...Jaja, sånn kan det gå.

Saklig innlegg forresten.....

9 kommentarer:

Liv Jorunn sa...

Jeg leser HVERTFALL bloggen din! Ingen tvil om det. Og jeg likte myggtipset. Ellers så kan jeg jo nevne at det hjelper å hinte om kommentarer. Jeg satte ny rekord på den måten Men nå må jeg gå, fine Hilde.
Hepp fra ho i Indo

Anonym sa...

Hei. Vi leser også bloggen din. I dag gjør vi det sammen. Og vi er altså meg (Hildegunn) og Bodhild. Så veit du det. Du ligger til og med inne på bloglista mi, sånn at hver gang du legger inn en ny post så piper det her hos meg ;)

-Hildegunn- (og Bodhild som leser over skulderen min)

... sa...

Eg var her... :)

Hilde sa...

Hildegunn: GØY ! Vil det si at jeg kan drive terror mot deg? dersom jeg legger inn MAAAASSSE saklige innlegg, så kommer det til å pipe i hytt og pinevær hos deg? Terrorpiping! KONGE ;)

Anonym sa...

Jeg abonnerer på rss-feeden din så jeg får med meg alt som legges ut. Og nei, det er ikke noen oppfordring til terrorposting. Hvis du er veldig spent på hvor mange som er inne på bloggen din, og hvor de kommer fra, så kan jeg anbefale http://www.google.com/analytics/ hvis ikke du har noe lignende. De siste dagene har jeg hatt to-tre stykker hver dag som klikker seg inn på bloggen min fra siden din. Skulle likt å visst hvem det var...

Anonym sa...

Ja, hallo morn!her er jeg, der er du i Afrika med den ville gnu. Her er regn, der er mygg, den er jammen stygg. Ah! Ingen ting som et lite spontanrim en lørdags formiddag! I morgen inntar jeg Bergen igjen for ei knapp uke: beware Vestland!! Moahahaha!

Anonym sa...

hei handy hilde;)

akkurat som om jeg kan la vær å skrive kommentar nå. føler presset.
ville bare si at jeg har knut håkon på besøk. vi koser oss!

cath: sku vi treffes imorgen? kan'ke du bare ringe når du er i bergen?

love

Anonym sa...

Heisann Hilde..
Må innrømme at jeg har fartet litt innom sidene dine for å ha noe avkobling fra jusslesinga og regnet her i Bergen. Og nå følte jeg et lite press på å legge igjen kommentar her.. Kjempe gøy å lese om hverdag og fest i Afrika! :)

(venninna til Liv Torill, bor i Gausdal) :)

Hilde sa...

Bjarte.....du lever i en teknisk verden jeg nok aldri kommer til å få visum i....selv om du gir gode tips om hva jeg kan gjøre....Sukk

Mari: koselig !

Cookie + Lisabeth, jeg også vil være med!!