Ting som får meg til å smile

lørdag, desember 16, 2006

da er første sorten på vei i bokser.....

…..16 desember……

Nøtte - sjokolade - topper

Man taver 200 g margarin, og rører det hvitt sammen med 4 1/2 dl sukker.

Deretter røres 2 egg i så røren blir jevn, før 1ts bakepulver tilsettes sammen med
50g hakka mandler eller nøtter, og 100g hakka kokesjokolade. Bland godt sammen! Tisett deretter 6 dl hvetemel (kanskje noe mindre), og rør til alt er fordelt.

Bruk to teskjeer til å sette opp ”topper” på stekeplaten.
Stek på 225-240 grader (alt etter hvordan ovnen er ) i 8-10 min. Kjeksene skal bli lysbrune.

Nytes gjerne med kaffe, eller kold melk. Posted by Picasa

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hallo miljøskaper. Det her så bare helt konge ut. Jeg gleder meg til å komme på kaffeselskap ?????????????
Når drar du til Villa Vega? Jeg gidder ikke å gå over til deg å spørre. Det er jo tross alt juleferie. :-)
God førjulstid. NB: husk evalueringsmøte over helgen,......

Anonym sa...

Hallo miljøskaper. Det her så bare helt konge ut. Jeg gleder meg til å komme på kaffeselskap ?????????????
Når drar du til Villa Vega? Jeg gidder ikke å gå over til deg å spørre. Det er jo tross alt juleferie. :-)
God førjulstid. NB: husk evalueringsmøte over helgen,......
Olemann

Anonym sa...

Nam nam! Veldig gode!

Hilde sa...

Hehe....OJ-sjæfen, du kunne jo bare ha kjørt den røde fine bilen.....trenger ikke gå vettu =)
Reiser ikke til Villa Vega før julaften etter gudstjenesten, men reiser til Amboseli fra tirsdag til torsdag. Kaffe etter det engang =) Kooonge......evaluering på Mandag?

og Knudi takk! Jeg minnes en tid på Ansgar der det ble bakt mye, og noen fikk tilnavnet Kenwood og Mixmaster......det var tider det =)

Kristin-Bistin-Bo-Bistin sa...

også kalt cookies?