Ting som får meg til å smile

fredag, desember 15, 2006

Littt om julepynting....

.....15 desember........

Å pynte til jul var noe mamma alltid gjorde lille julaften hjemme. Før det var det litt lilla + adventsstjerne og lysestake som gjorde susen. Lille julaften var en magisk dag. Juletreet ble pyntet, og det kom opp pynt og duker i resten av huset også.

I år er jeg litt ambivalent i forhold til julepyntingen.....jeg vil gjerne begynne å pynte og vente med det samtidig. Jeg skal reise bort 19-21, og 24- 27. Kan være greit å begynne å pynte litt nå, så får jeg det litt julekoselig når jeg er her. Men det kan være kjekt å vente eeeenda litt til. Hjemme pynta vi jo på lille julaften!!

Jeg har kommet frem til et premiss.....jeg pynter litt sånn etterhvert. Ikke veldig planlagt, men henger opp noe dersom jeg føler for det. Bilde er filthjerter tilsendt av mamma som er hengt opp i kjøkkenvinduet + julehjerte i kalenderen fra Marthe og Randi.
I skapet ligger det fremdeles noen engler, samt en julekrybbe og venter =) Posted by Picasa

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg har også pynta til jul! :D

Hilde sa...

Konge, da er vi to =)
Tenker det blir litt samme greiene for deg......du er jo ikke i leiligheten i jula, så koselig å pynte der når du faktisk ER der!

Anonym sa...

her begynte vi med juletreet 2. desember. Jeg mener det er lov i disse varma landa...må jobbe litt med denne julestemninga..