Ting som får meg til å smile

torsdag, juni 26, 2008

Sykkeltur

Det hender jeg sykler hjem fra jobb.
Jeg jobber på Osterøy, og turen hjem tar ca 1 time - i passelig fint Hilde tempo (ikke så fort med andre ord).
Det er egentlig utrolig herlig måte å avslutte dagen på. Jeg er ofte litt trøtt i hodet mitt etter jobb.Etter å ha syklet hjem er jeg ikke så trøtt i hodet, men desto mer segen i beina....og jeg sovner som en stein. Herlig!

I går syklet jeg hjem.
Men jeg kjenner jeg må ta meg selv litt i nakken.
For jeg kan bli så opptatt av treningen i det - den dårlige kondisen i oppoverbakkene, og slikt noe at jeg ikke får med meg naturen rundt meg.

Fuglene som synger.
Stillheten.
Og en lav kveldssol som går ned.

Det er når jeg er oppmerksom på disse tingene at turen blir virkelig fin - og ikke et stress og et jag. Det er da det er kjekt å sykle hjem.
Når turen ikke handle om treningen og kondis, men om å ta seg tid til å oppleve og sanse det som er rundt meg.

Det er fint å sykle hjem fra jobb av og til-det anbefales!

Bloggast!

6 kommentarer:

Sondre Olsen sa...

hei:) visste ikke at du har blogg. kjekt. kommet langt på studiet? fint m sommer i bergen!

Hilde sa...

Hei Sondre!
Kjekt at du fant det ut da!

Har et år igjen til bacheloren er i boks. Enn du?
Og sommer i Bergen - alltid en vinner (særlig når det er sol og fint vær)

Du skal se vi snakkes plutselig!

Anette sa...

Hei! Stakk bare innom en tur, kjekt å kommer over kjentfolk sine blogger:) Anette

Anonym sa...

Ser det skjer masse i Arna:)

Magnus

lene sa...

Hæ?

Jobbe du på Osterøy?

Hilde sa...

Anette - trivelig !

Stokke - vel, for å si det sånn, det e sommer og regn, og livet e vel omtrent ved det vante gamle i Arna :)

Lene - jobbe på vevlestova avlastning :)