Ting som får meg til å smile

onsdag, juli 16, 2008

Overskudd

Det er sommer. Det er sommerferie, og jobbing. Tid for å henge med familie. Tid for å finne på sprell med venner. For å gjøre helt andre ting enn å tenke på skole.

Dagene mine er gode. Jeg jobber endel - ja. Men har lange friperioder innimellom. Og det nyter jeg.
Og selv om formen ikke har vært helt på topp siste uken, så har jeg overskudd.

"Overskudd? Hva mener hun egentlig?"

Man kan ha overskudd av penger. Av tid. Av energi. Av glede.
Mitt overskudd består av energi - og av livsglede - og det fører til kreativitet.
Når jeg har overskudd - da starter jeg alltid med noen prosjekter som jeg koser meg med. Da har jeg lyst å prøve noe nytt. Gjerne på kjøkkenet. Eller noe kreativt. Skape noe.

På mandag prøvde jeg ut en ny oppskrift på havrekjeks med sjokolade og rosiner.


I går fikk jeg stoff som jeg skal sy en slags veggpose og montere på noe broderi til min niese.


I dag laget jeg foccacia for første gang i mitt liv.
Jeg har overskudd. Og jeg har det bra.

Det er nesten så det er litt kjekt at det regner ute....så jeg kan pusle på med litt prosjekter innendørs med god samvittighet:)

Bloggast!

Ingen kommentarer: