Ting som får meg til å smile

søndag, september 14, 2008

glede over helg

Det er fredag. Helg. Uken har vært bra, og litt små-hektisk innimellom. Jeg tar meg selv i å forsvinne helt inn i min egen lille verden. En verden som i uken 
handler om skole. Lese. Forelsening. Men det er jo det som er jobben min som student.
I helgene derimot, har jeg plass til andre ting i hodet mitt. Da legger jeg bort tanken om "du burde egentlig ha lest mer, ligger du ikke litt på etterskudd nå?". I helgen liker jeg å ta vare på de gode stundene. 
Å nyte øyeblikket. I øyeblikket er det ikke plass til måtte, burde, eller skulle
Øyeblikket fyller seg selv fullt og helt, og har ikke plass til annet enn seg selv.

Spillekveld med gode venner.
Møte med Gud.
Fjelltur og frisk luft.
Vakre høstfarger.
Kaffe på termos ute i fri luft, med fin utsikt, og en sol som varmer. 
Dette er noe n av øyeblikkene fra forrige helg. 
Det ble en skikkelig tur-helg, med tur både på lørdag og søndag!

Det kan nok hende denne helgen blir noe annerledes. Akkurat nå sitter jeg i sofaen i stuen, og ser på at det regner ute. Ulriken er dekket i skodde, og det har sipet ned i hele dag. Det gjør ikke noe, jeg har det fint. National Bank spiller på spelaren, jeg har pcèn i fanget, vet jeg har fått lest en god del denne uken, og at jeg snart skal ta på meg fullt regtøy og gå ut og nyte regnet. Å nyte øyeblikket.

Og jeg deler gjerne øyeblikket
Nye øyeblikk er gode å skape og å oppleve sammen med andre.
Akkurat her og nå - øyeblikk fra forrige helg:






Ingen kommentarer: