Ting som får meg til å smile

onsdag, april 01, 2009

alene på kino

Da min kjære samboers (Småshild) forlovede (Jensen Svensen)i dag hadde bursdag og besøket skulle være i vår stue, fant jeg ut at jeg kanskje skulle rømme huset.
Familie til Småsild er koselig, og gjestfrihet mangler det ikke på.
Men når jeg forsøkte å se for meg situasjonen, var det nesten som "5 hjul på vogna" følelsen kom snikende innpå meg. ... Ergo - jeg gjorde noe annet.

Og jeg gjorde noe jeg har tenkt på lenge at jeg skulle ha gjort.
Jeg gikk på kino alene.

Det var nesten så jeg trakk meg like før, og skulle til å sende en melding til noen for å høre om de ville være med. Men så tok skjermlyset på mobilen min kvelden (noe som gjør det særdeles vanskelig å skrve og sende meldinger....), og jeg lot være. Ikke at det å gå alene på kino er en stor ting. Men det er en ting jeg lenge har tenkt jeg skulle gjennomføre.

Hvorfor ? Fordi jeg liker å "gjøre ting jeg ikke har gjort før", og kjenne på hvordan det føles. Også handler litt om singellivet. Nå er jo jeg priviligert med masse venner og familie i området. Men det er samtidig litt godt å kjenne på at ja, jeg kan faktisk trives i mitt eget selskap også. Og jegkan faktisk gå på kino alene dersom jeg vil det.

"Menn som hater kvinner" var spennende, og bra, og jeg gleder meg til filmene til de andre bøkene i triologien kommer (for de gjør vel det?.

Bloggast!

Ingen kommentarer: