Ting som får meg til å smile

lørdag, juli 18, 2009

Finland

Du kan Si det sånn at vi skulle ha landet i hong kong i dag tidlig.
Skulle er stikkordet.
Istedenfor er vi stuck i Finland.....
Du kan si det Sånn at flyet fra London var forsinket. Så vi mistet flyet i helsinki.
Noe som forsåvidt var fint for en dag.
Men da flyet vi skulle ta i dag på mange måter ble KANSELLERT grunnet en TYFON i hong kong, så var det liksom ikke like kult....
Fakta om Finland :
minibank heter Otto
de liker å sette i bak ordene (eks sennepi, kioski)
de sitter på rekke og rad, og ikke rindt bordene på gatecafeene
sauna er fint
det går 3D film på kinoen her
noen bygg har nesten litt russisk stil
salg heter ikke sale, men ale
Abel har ikke lengre overvekt, etter å ha benyttet seg av postverket her

vi håper flyet kommer seg avgårde i morgen :)

3 kommentarer:

Arne sa...

Føler både nissen og mumitrollet er en smule forbigått i faktalisten om Finnland.

Oss to sa...

herlig:)

Hilde sa...

nissen har jeg ikke sett snurten av under mitt opphold i Helsinki.
Mumitrollet derimot var hyppig reklamert for, og benyttet paa forskjellige produkter. Jeg kan f.eks nevne snorkfroekens fruktpastiller, som var helt ok.

en jeg tar selvkritikk Arne. Ikke mye typisk Finsk paa lista mi!
:)