Ting som får meg til å smile

søndag, oktober 25, 2009

Tull og usaklig bibeluttrykk

Det er blitt etterspurt tull her på bloggen ...og egentlig ser jeg at det i det siste har blitt mye tanker og lite tull. Eller bare mye opplevelser, og ikke så mye tulletanker.

Ja.

Jeg er skikkelig dårlig på å finne på tulletanker på kommando.

Men siden jeg går på bibelskole så kan jeg jo komme med et festlig bibelvers i forbifarten....i Høysangen 2.5 står det altså "styrk meg med rosinkaker, forny meg med epler, for jeg er syk av kjærlighet". Nå er jeg altså på ingen måte syk av kjærlighet. Men det er jo bare et fantastisk uttrykk med skikkelig kraft i : "Styrk med med rosinkaker". Dessuten syns jeg det er festlig at det i det hele tatt står nevnt rosinkaker i bibelen. Tror søren meg at jeg skal begynne å bruke det som et kraftuttrykk i hverdagen min. Når noe er litt crazy el noe, så kan jeg si "nei, styrk meg med rosinkaker"

(velkommen til Hildes festlige lille hjerne....I know...)

Og ellers, etter forespørsel om usaklig bilde av Disneyfigur i Hong Kong, her kjem eit av dei:


Ja. Blogges.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Et flott kraftutrykk! Og sammen med "ho har ikkje søge det av eget bryst" Så vil du nok få en del reaksjoner.
Abel

Hilde sa...

Abel- jeg har helt glemt det! Hvor var det det stod igjen?

Hilde sa...

Abel- jeg har helt glemt det! Hvor var det det stod igjen?

Anonym sa...

and she`s back =)
-LT-