Ting som får meg til å smile

mandag, november 02, 2009

Historien om de tre "små" griser

Det har i lengre tid (les flere uker) vært tre griser som har vast (lest kommet springende etter deg, eller sløvt iakttatt deg fra grøften) rundt på grusveien vi driver og går tur på rett bak Høyfjelssenteret.

I begynnelsen syns jeg igrunne det var litt festlig. Særlig siden jeg første gang møtte en litt oppgitt bondekone som forsøkte å få de til å gå i motsatt retning av hva de gjorde. For ikke å snakke om at hver gang jeg møtte de etter det, så var det tydelig at de var litt "på rømmen".

På lørdag møtte jeg de tre "små" grisene igjen da jeg skulle på fjelltur, dog i en litt annerledes tilstand enn jeg sist hadde sett de i:

Vi kan vel si det sånn at "snipp snapp snute, så var historien om de tre "små" grisene ute......og at uttrykket å henge/se ut som et slakt har fått en kanskje tydeligere betydning for meg
Det store spørsmålet er likevel: hva årsaksforklarer vi nedslaktingen med?
a)Det nærmer seg svinfort jul, og at juleribben nå er sikret
b)Bonden ble svinaktig lei av rømlingene, og gjorde noe med det.
c)Svineinfluensaen har kommet til Hemsedal.....
d) Naboen var lei av at de hadde grist/svinet til hagen med sitt nærvær.....



Ellers kan jeg informere og tipse om at det går an å steike brownies i appelsiner på bålet....det funker helt konge faktisk (alt hva vi lærer....)


Og til sist - bare et bilde for å vise hvor vakker den blå skumringen kan være på fjellet.....hvor fantastisk vakkert Gud har skapt verden rundt oss!

1 kommentar:

Cathie sa...

Historien om de tre små griser som gikk over veien og ble lam....

HOHHOHOHOHOHOOOO!!!

Hilde... er du faktisk tilbake igjen her snart? Kan vi ikke prates en dag? Eller nå? Jeg prøver å ringe jeg, intet mindre.... Smask!